14 februari 2012

Macaronmoffande i väntan på deadline

När jag i december berättade för min syster att jag hade som mål att gå ner fyra kilo till april då jag har hälsokontroll igen tyckte hon att målet var lite väl lågt satt. Fyra kilo på fyra månader var ju ingenting. Istället borde det vara två i månaden eller något sånt. Lite mer ambitiöst. Nu så här två och en halv månad senare kanske jag kan glädja henne med att målet numera är jätteambitiöst... Fyra kilo på en och en halv månad!

Idag var jag i alla fall på gymmet. Lyckades till och med släpa mig till bussen tjugo minuter tidigare än vanligt så kom till gymmet i så god tid att jag hann allting jag ville göra innan jag var tvungen att gå på möte. Jag ska försöka upprepa det snart, men det är svårt att hinna. Har alltid möte klockan nio och är så morgontrött... Och på eftermiddagen är jag hungrig och vill hem.

Förrförra veckan lyckades jag i alla fall få till det tre gånger. Nästa vecka blev det ingenting, men det skyller jag på förkylningen. Ska i alla fall hinna minst en gång till denna vecka.

Sen gäller det bara att ta tag i alla sötsakerna. Jag äter bra och nyttig mat med mycket grönsaker i maten. Men alla kakor... Inte bra... Särskilt inte just nu. Gjorde precis slut på de sista macaronerna från vårt misslyckade bak förra veckan. Jag var jätteduktig och åt inte en enda i väntan på helgen då vi skulle bjuda på dem med redan efter någon dag såg jag att de började bli soggiga. Väntade ändå för att se hur de var till helgen. När det var dags var de så dåliga att vi inte ens tog med dem utan köpte semlor istället. Nu har jag ätit upp hela högen. Ny erfarenhet att äta macaroner i tiotal istället för en någon enstaka gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar