20 december 2011

Fix före jul

Äntligen tagit tag i köket. Nu är det nästsista dagen hemma innan det är dags att åka till föräldrarna och sen till Mattias innan vi kommer tillbaka hit tillsammans efter nyår. Mycket att fixa alltså, men är lite seg. Diskade i alla fall undan en del, så nu har jag diskbänken frigjord så jag får lite bättre arbetsställning när jag gör färdigt min franska nougat. Att i receptet skriva "skär nougaten i bitar" är för övrigt ett hån. Detta är nog det svåraste julgodis jag har gjort. Man skär några bitar, sen är kniven helt nerkletad. Till viss del går det inte ens att skära i den, utan den bara trycks ihop. Hur kan bilderna till recepten ha så fina snittytor? Sen är det ju lite ironiskt att jag först skriver att jag ska gå ner i vikt och sen fortsätter min omfattande julgodistillverkning.

Sen borde jag försöka hinna jobba lite ikväll. Jättemycket att göra sista dagarna före jul och jag måste förbereda mig inför styrgruppsmötet i morgon. Men projektledaren verkar tycka att det jag gjort redan är tillräckligt bra, så tappade lite motivation till att göra det helt färdigt. Fast jag vet ju att jag måste göra det tids nog, så varför inte redan nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar