6 december 2011

Så fin!

Lägenheten var så fin, så fin. Jag tog en massa bilder och har suttit och tittat på dem så många gånger, drömmer om hur det ska bli att bo där. Så fint kan man nästan inte drömma om att få som hyresgäst. Allting vi var missnöjda med i femman vi var och tittade på är bra här. Fint och modernt kök, rymligt och ljust badrum.

Dyr var det ju så klart, men överkomligt. Det hade varit trevligt att hitta något där vi fick mindre hyra än vad vi har idag. Nu blir det istället ungefär samma som vi har idag, var och en för sig. Det blir aningen billigare för honom, aningen dyrare för mig, men på det stora hela ungefär samma. Jag sparar ju ändå nästan hälften av min nettolön och tror jag kan fortsätta med det även senare.

Men helt plötsligt känns det känns så stort att flytta ihop. Tidigare har vi ju mest pratat löst om det, men att gå från tanke till handling gör att det blir så mycket mer ett ställningstagande att nu är det vi två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar