26 december 2011

När du får oväntat besök...

Innan jag får besök brukar jag se till att stänga ner sidorna med bloggen, just för att ingen som råkar se datorskärmen eller använder min dator ska se den. För några dagar sedan misslyckades jag. Jag hade ett helt oplanerat besök av Johan.

Egentligen var det hos honom vi skulle ses den kvällen. Jag var bjuden dit på middag och vi stod och lagade mat. Han hade en ny jättevass kniv med väldigt obekvämt handtag. Medan jag skar grönsakerna lyckas jag skära mig över pekfingret. Jag stod och kramade min hand säkert en minut innan jag vågade titta hur illa det var, det enda jag visste var att så här illa har det aldrig varit någonsin förut när jag skurit mig.

Fingertoppen satt lyckligtvis kvar, men det tog några timmar innan blodet slutade rinna. Jag sa något om att kvällens planer blivit rejält omkullkastade, istället för att diska det som inte hanns med dagen före och raida så låg jag på golvet med handen i högläge. Snäll som han är erbjöd sig Johan att diska och efter middagen gick vi hem till mig. Efter disken ville han ha musik och satte sig vid min dator och vad var det som låg längst fram på skärmen om inte blogadmininterfacet. Jag fick snabbt fram Spotify åt honom, men han hann ändå fråga vad det var för något.

Jag stängde ner det hemliga så fort jag fick chansen, men oron fanns ändå där resten av kvällen. Har han förstått vad han har sett? Kommer han att kolla upp det senare? Jag satt som på nålar resten av kvällen tills han gick hem.

Nu när jag ser statistiken för de senaste dagarna verkar det ganska otroligt att han faktiskt skulle ha kommit hit. I så fall borde det ha resulterat i många fler träffar, både i allmänhet och särskilt från Sverige och vid andra tidpunkter än vad jag faktiskt har haft sedan dess.

Å andra sidan vet jag inte ens om jag behöver oroa mig. Om han insåg att han läste mina hemliga tankar tror jag att han skulle ha svårt att fortsätta läsa där utan att säga något. Han är väldigt väldigt ärlig och tycker det är jobbigt att ha hemligheter för folk. Jag hoppas att om han hittade hit skulle han prata med mig om det. Men man vet ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar