30 december 2011

Att kunna prata om sånt som är svårt

Igår när vi skulle sova försökte jag berätta lite om de ledsna tankarna jag har också, att allting inte bara är bra hela tiden. Men det är fortfarande svårt att prata om tankarna som mal i huvudet och det kom inte så mycket. Han var inte så inne på det spåret heller, tror inte han riktigt förstod vad jag var ute efter och började prata om annat. I alla fall sa han att det senaste året inneburit större förändringar för mig än för honom och att han förstod att jag hade haft det svårt.

Något jag lärt mig senaste året är att det är jätteviktigt att kunna prata med varandra. Jag har alltid haft svårt för det, hållit mycket inombords. Nu försöker jag bli bättre, även om det fortfarande går trögt. Men jag försöker i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar