5 december 2011

Hög stressnivå

Idag gick jag runt och kände mig stressad. Det händer inte ofta på det sättet, att jag har en oroskänsla i magen och känner min puls. Men idag var det så. Dels var det mycket på jobbet, fullt med möten om jag inte hann förbereda så mycket som jag skulle vilja och någon deadline jag hade lite tufft att få färdig. Det finns en stor risk att det fortsätter så här ett bra tag framöver, båda projekten jag jobbar i rampar upp när det gäller arbete. Men jag föredrar det som det är nu jämfört med för ett år ett halvår sedan när jag satt och inte riktigt visste vad jag skulle göra.

Arbetet var bara en del av vad som var jobbigt. Jag var också nervös inför att gå och titta på lägenheten vi fått erbjudande om. Nervositeten låg inte så mycket i just själva visningen, utan mer det faktum att vi är så nära att flytta ihop, att det faktiskt känns lite läskigt att ta steget. Plötsligt tvekar jag lite inför det som kändes så rätt för några veckor sedan. Samtidigt tycker jag ju också att det är spännande och roligt.

Men parallellt med det nya livet finns sorgen och det dåliga samvetet för Johan och jag tror det är skälet till tvekan inför att faktiskt ta steget och flytta ihop. Hur ska jag kunna berätta för honom att jag ska flytta ihop med en ny? Han var ledsen sist vi såg. Igår kväll ringde han och sa att han ville träffas och prata om sitt liv. Det gav mig också en klump i magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar