16 januari 2012

Splittrade känslor

Jag undrar ifall jag hade börjat e-dejta tids nog om inte Mattias och jag hade blivit tillsammans. Mattias gjorde det förut, Johan gör det nu. Jag hoppas verkligen att han hittar någon, antingen där eller på annat sätt.

Kanske skulle jag få mindre dåligt samvete om jag visste att han hade det bra, att han hade träffat någon han kunde bli lycklig med.

Mina känslor för honom är ganska splittrade. Dels handlar det om just det dåliga samvetet, att jag svek honom och att jag dessutom redan har ersatt honom. Det blir lite som om jag skäms inför honom och dem han känner att jag har Mattias.

Men sen är det också sorgen att ha förlorat honom och allting vi hade tillsammans. På något sätt tror jag att jag inte riktigt insåg vad det innebär att göra slut i början. Visst förstod jag väl det logiskt, men inte känslomässigt.

Jag vill inte tillbaka till det vi hade förut men jag tror inte att det hade skadat ifall jag hade träffat Mattias senare. Det var nära att vi träffades redan i maj. Jag skulle på en konferens i hans hemstad och frågade om han ville ses, men han kunde inte. I efterhand är jag glad att det blev så.

Ändå blev det lite konstigt, lite för plötsligt efter att ha varit med Brian och min osäkerhet om mina känslor för Johan. Jag hade velat känna mig mer över Johan när jag träffade Mattias så jag slapp hantera det samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar