15 november 2011

Att våga prata

En sak jag har lärt mig från tiden med Johan är att jag behöver bli bättre på prata om vad jag känner. Det är svårt, men jag är i alla fall medveten om det på ett nytt sätt och jag försöker, både med Johan och med Mattias.

Förutom att prata hyresvärdar med Mattias igår berättade jag också att jag var rädd att han skulle tycka att jag var för snabb med att vilja flytta ihop.

Han sa då att han tidigare under dagen hade känt sig lite rädd över att så mycket hände och att det gick lite snabbt.  Men han tyckte ändå inte att jag var för snabb för honom, att det kändes bra. Det var bara att det var så stora förändringar på gång. Jag förstår honom, det är ju för honom de största förändringarna kommer. Det är han som ska flytta, det är han som måste säga upp sig från ett jobb där han trivs, det är han som måste flytta från sin familj. Samtidigt är han nog mindre nervös inför flytten än vad jag skulle ha varit om det vore jag.

Det känns bra att veta lite mer vad han tänker och att han vet hur jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar