19 november 2011

Is i magen

Jag börjar få lite mer grepp om lägenhetsjakten. Vi fick faktiskt ett erbjudande igår. Kanske. Ett företag svarade i alla fall på vår allmänna intresseanmälan att de hade en trea ledig så de kan ju ha menat att vi skulle få den. Trodde inte att det skulle kunna gå så snabbt. Men vi vill ändå inte ha den, utan bestämde oss för att ha is i magen. Den var jättestor, över 110 kvm, hyran var mer än 10 000 kronor, det var för tidigt inflyttningsdatum och planlösningen var lite märklig. Är det helt fel att tycka att de hade kunnat planera en så stor lägenhet lite bättre?

Sen dök det faktiskt upp två lägenheter till på en hyresvärds hemsida. Detta är en av de få hyresvärdar som publicerar lediga lägenheter online. Även här var det inflyttning första februari vilket inte är bra, men lägenheten såg vettig ut planlösningsmässigt och priset var mycket bättre. Jag ringde men han jag pratade med hade redan bokat visning och han sa att han blivit nerspammad av intresserade. Ändå fick jag känslan att om han inte hade bokat visning hade jag kunnat få en visning trots att så många hade mailat redan. Detta visar på att jag definitivt inte ska maila när jag vill ha en lägenhet, jag ska ringa!

Trots denna insikt var det precis vad jag gjorde på nästa lägenhet som dök upp. Han i telefonen ville att jag skulle maila så han hade mitt namn, men han frågade också vad jag hette och sa att han la det på minnet. När jag skulle maila en timme senare hade det dykt upp ytterligare en lägenhet, denna gång mycket mindre. Den verkar jättefräsch, har bättre inflyttningsdatum men så liten… Jag nämnde att jag var intresserad av den också i mailet. Får se om det händer något.

Fast vi har nog bestämt oss för att ha is i magen och avvakta lite till. Så här snabbt kan man ju inte hitta något...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar