2 november 2010

Elak kropp

Varför sviker min kropp mig hela tiden? Det känns som om jag aldrig kan få må helt bra fysiskt. Det händer hela tiden något nytt när jag tror att jag är bra igen. Jag som precis trodde att jag återhämtat mig från min förkylning och att jag skulle kunna börja träna igen den här veckan. Men nu ligger jag istället i sängen och har svårt att ens röra mig. I somras var det höften som ställde till problem och benet känns inte som om det blir det minsta bättre. Armen är i princip bra, men häromdagen gjorde jag en oförsiktig rörelse med den och det högg till i den som en påminnelse om hur skört det ändå är.

När jag för några månader sedan fick en rejäl nackspärr, värre än vad jag hade haft hittills sa sambon "Det är väl klart, du som aldrig rör dig." Men jag tycker den kommentaren var väldigt orättvis, även om jag har haft problem så har jag troligtvis varit mer vältränad nu det senaste året än vad jag varit på riktigt länge eftersom jag kommit gång bra med träningen sen skadan och rehabiliteringen av den. Men kommentaren är ganska typisk honom. Han ser saker så svart eller vitt. Antingen är jag jättedålig eller så är jag jättebra. Det är sällan något emellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar