7 november 2010

Komma i andra hand...

Nattens spelsession drog ner mitt humör och jag är fortfarande ledsen över det. På ett sätt tänker jag att jag kanske är irrationell och överreagerar, men samtidigt känner jag ju ändå så här.

Jag brukar se fram emot att spela med Alex och Brian på helgnätterna och det brukar ofta bli sent. Först spenderar jag kvällen med sambon och sen när det blivit ganska sent börjar vi spela. Detta tycker jag känns som en rimlig kompromiss medan sambon är väldigt missnöjd och inte vill att jag ska spela alls. Han vill att jag ska spendera hela kvällen med honom och sen gå och lägga mig när han gör det, det vill säga inte umgås med Alex och Brian alls. Möjligtvis vore det ok att jag gjorde något annat om detta var med, i hans ögon, "riktiga" vänner av kvinnligt kön. Dem skulle det vara mer ok att jag umgicks med. (Bara de inte är för nördiga eller bor i fel del av landet, som ju är felet med mina andra vänner enligt honom).

Men igår när vi spelade tillsammans så började de helt plötsligt göra något helt annat som jag inte kunde vara med på, först utan att ens säga till att de gjorde det. Jag trodde till och med att vi var i kö för random dungeon och bara satt och väntade. Under tiden kollade jag några webbsidor och bad dem säga till när det var dags. Det var då och en annan vän sa något om att jag var helt övergiven i Silvermoon som jag började förstå. Jag frågade då och fick veta att de nog skulle vara upptagna ganska länge.

Efteråt när de förklarat och bett om ursäkt kan jag väl kanske förstå, men just då reagerade jag väldigt starkt. Jag tycker väldigt mycket om att spela med dem. Samtidigt är det svårt för mig att få tid för det och inför varje gång jag ska göra det går jag runt och är orolig över vad sambon ska säga över att jag ska spela. Så att de, när de har så mycket tid när jag inte är online, valde att använda vår gemensamma tid till något jag inte kunde vara med på gjorde mig väldigt ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar