1 november 2010

Prioriteringar och val

De kommande månaderna har jag tänkt att jag ska bli färdig med min examen, två inlämningsuppgifter och en tenta kvar. Borde kunna gå, men jag har lite svårt att motivera mig till att sätta mig ner med det. Nu har det dykt upp en intressant kurs jag skulle vilja läsa och jag har samma funderingar som när jag började läsa min förra kurs. Hinner jag slutföra en kurs innan jag får jobb? Är det dumt att påbörja en kurs när jag inte vet det? Risken att den nya, intressanta kursen tar fokus från tentaplugget och inlämningsuppgifterna. Är det värt det? Klarar jag att slutföra alla kurserna när jag vet att tentan är så otroligt svår?

Klarar jag inte att göra allting, vad är i så fall mest värt när jag söker jobb? Är det att jag har slutfört två helt ointressanta kurser men som ger mig min examen eller att jag har läst en till intressant kurs och kan lite mer om sånt som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att vilja jobba med? Det vore otroligt skönt att kunna säga att jag har examen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar