29 oktober 2010

"Bara du tror på dig själv..."

"Bara du tror på dig själv så får du jobbet!"

Ovanstående hörde jag igår, men orkade inte riktigt ta en diskussion utan log bara utan att inte säga något.

Visst handlar det om inställning, tror man inte på sig själv, varför skulle någon annan göra det? Men bara för att självförtroendet och självkänslan är på topp behöver man inte få jobbet. Det finns en massa andra faktorer som spelar in förutom det. Dessutom uppfattar jag ett sånt påstående lite som skuldbeläggande. Jag har har sökt bortåt 40 jobb utan någon större framgång. Är det mitt fel? Min åsikt är att jag har gjort ett ganska bra jobb. Mitt CV ser bra ut, mitt personliga brev har fått beröm både av sambon och jobbcoachen. Jag gör ett bra intryck på intervjuer, hittills har folk gillat mig (med ett undantag men det var ömsesidigt) även om jag inte fått något jobb. Rätt inställning måste finnas där, men det är absolut inte allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar