21 oktober 2010

Ny utmaning avklarad

I helgen höll jag en utbildning om ledarskap och att vara ordförande i en förening och det var verkligen en utmaning för mig då jag aldrig gjort något sådant tidigare. Innan jag hade börjat förbereda mig var jag rejält nervös över vad jag skulle ta upp och var osäker på ifall jag skulle klara det. Samtidigt visste jag ju att jag skulle klara det, men i och med att jag inte hade programmet färdigt så kände jag mig ganska stressad över det. Egentligen fick jag inte programmet helt färdigt för mig förrän i fredags, så jag var ju lite sent ute. Men när jag väl hade det klart för mig började det kännas riktigt bra och jag insåg att jag hade jättemycket att ta upp. Även om jag fick slita in i det sista med att förbereda så kändes det jättebra och som att jag växte lite.

Egentligen borde jag ha skrivit detta inlägg lite tidigare för idag fick jag utvärderingen och även om majoriteten av kommentarerna var positiva så är det ju de dåliga man lägger märke till. Det blir dem som känns. Självklart är det bra med självutvärdering, så ska ta tag i det senare, men just nu ska jag nöja mig med att konstatera att av 18 svarande deltagare sa sju att det var mycket bra, åtta sa att det var bra. Bara tre skrev mindre bra. Alltså var femton av nitton personer övervägande positiva. Just nu ska jag fokusera på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar