28 oktober 2010

Arbetsförmedlingen och jobbjakt

Idag ringde min handläggare på arbetsförmedlingen för att kolla hur det gått för mig. Jag fick ju lite av ett specialfall och slapp handlingsplan i och med att jag trodde att jag i princip hade ett jobb när jag var hos henne. Just då sökte jag inte ens andra jobb, för även om jobbet jag hade på gång inte kändes som det bästa så var det inget jag skulle säga nej till i alla fall. Jag tänkte då att ansökningsprocessen för andra jobb skulle vara så pass lång att jag inte skulle hinna gå igenom den innan jag hade det här andra jobbet.

Nu har det gått över tre veckor sen jag träffade dem första gången och jag började undra vad som egentligen händer. I fredags började jag söka jobb igen och sen dess har jag sökt sju jobb, varav ett som är ett jobb jag verkligen vill ha.

Som om företaget kände på sig att jag började tvivla lite ringde de i förrgår för att ge en uppdatering och det jag fick höra var bättre än vad jag hade väntat mig. Tidigare var jag ju orolig för att jobbet skulle vara för tekniskt med för mycket programmering, men de har ansträngt sig för att hitta något annat för att de väldigt gärna ville anställa mig och det känns jätteroligt. De har en sak på gång, men kunden måste godkänna mig innan, så eventuellt ska jag träffa kunden snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar