6 oktober 2010

Ingen bulle idag

Vanligtvis när jag går och köper te så tänker jag för mig själv att jag INTE ska köpa en kanelbulle idag och sen när jag står där vid caféet och ser bullarna och känner den underbara doften brukar jag inte kunna stå emot och köper en bulle i alla fall. Ett skydd mot detta är att ta med sig jämna pengar så jag inte har råd att köpa en bulle. Idag hände det motsatta. Jag tog med mig tillräckligt mycket pengar och tänkte att idag ska jag faktiskt köpa en bulle.

Sen kom jag dit och tappade lusten. De var halvbrända och sockret hade liksom försvunnit (eller om det int ens varit så mycket socker på dem från början), så där som det kan göra på gamla bullar som stått några dagar. Så jag gick därifrån med bara en kopp te. Inte tack vare min starka karaktär, men slutresultatet blev ju ändå att jag inte åt en bulle, och det är ju bra. Som jag sa till Hillevi igår, ska man äta sötsaker så ska det vara så gott att det faktiskt är värt det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar