27 oktober 2010

Ledsen vän

Igår verkade Brian inte må så bra, vet inte riktigt vad det var. Det påminde om hur han var i augusti när han var jättenere över hur Alex behandlade honom. Han sa att det var för att han sovit alldeles för lite de senaste nätterna och jag hoppas att det bara var det.

Han frågade om jag kunde spela och eftersom sambon höll på och velade med vad vi skulle göra och dessutom verkade vara på väg i säng så sa jag att jag kunde. Sambon blev så klart sur, men det var jag beredd på. Det trista var sen att det visade sig att Alex inte kunde och det var ju det som var tanken, att vi skulle spela tillsammans alla tre. Jag borde så klart sett till att fråga Alex innan jag sa till sambon, för att inte reta upp honom.

Brian försökte då få mig att spela i alla fall, bara med honom, men jag sa att jag ville ju hinna spela med Alex också innan helgen och det är i princip omöjligt för mig att spela både tisdag, onsdag (ikväll har jag ju raid) och torsdag. Brian tyckte då att det var ju Alex fel att han valde att inte prioritera oss, men det är ju ganska irrationellt tänkt, vi kan ju inte förvänta oss att Alex ska släppa allt han har för händerna när jag helt plötsligt kommer på att jag kan spela.

Hur som helst fick jag ganska dåligt samvete när jag drog mig ur, försökte förklara för Brian hur det var och att han och jag skulle kunna spela i helgen istället, då skulle vi ju ha mer tid också. Jag hoppas han förstod, men jag kände mig lite som om jag övergav honom när han mådde dåligt och sa att han ville göra något tillsammans för att tänka på annat. Vi hann inte direkt prata färdigt för han gick offline jättesnabbt. Pratade som hastigast i morse innan han åkte till jobbet, får se mer hur han mår ikväll.

Någon som blev glad var i alla fall sambon, för nu när det inte blev något spel gjorde jag honom sällskap i sängen istället och vi låg och pratade tillsammans ganska länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar