2 oktober 2010

Tjuvlyssnat på gymmet

Äntligen har jag kommit igång lite med motionen igen efter några veckor då jag varit sjuk och av andra skäl inte riktigt hunnit. Denna vecka hann jag både simma och gå på gymmet en gång. Tyvärr kunde jag konstatera att benet i princip var sämre än vad det var tidigare, så min och sjukgymnastens fundering på om vila skulle hjälpa har ju besvarats nu. Problemet är ju att träning inte heller verkar hjälpa.

Samtidigt som mig var det en äldre man och två äldre kvinnor där som pratade lite med varandra och efter ett tog samtalet en intressant vändning - ett ämne som varit på var svensks läppar sedan valet men denna gång från andra sidan. Kan inte riktigt återge samtalet, men lite lösrykta utdrag:
- Jag tycker det är bra att Sverigedemokraterna kom med i riksdagen.
- Då får de visa att ifall de har något vettigt att komma med.
- Man kan inte bara frysa ut dem, man måste bemöta dem.
- De har säkert också något att komma med.

Väldigt annorlunda mot vad jag hört överallt annars och det visar den sida av ämnet som inte kommer fram i media och det offentliga. Kanske är det såna här personer som röstat på Sverigedemokraterna, kanske inte, men det är i alla fall den attityden som gör att fler röstar på dem än tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar