16 september 2010

Drömmar och sms

Häromdagen låg jag och drog mig i sängen samtidigt som jag sms:ade med Alex. Jag var så trött och sömnig att jag hade svårt att hålla ögonen öppna och skrev fel lite då och då, men lyckades i alla fall få iväg några sms för att sen somna om igen. Väckarklockan och nya sms väckte mig med jämna mellanrum. Någonstans här flöt drömmen ihop med verkligheten och jag drömde att jag höll på att skriva ett sms men att det inte gick så bra för att jag var så trött, ungefär så som jag beskrev ovan. Ärligt talat är jag osäker på om det jag skrev ovan är en del av drömmen eller verklighet.

Men hur som helst så väcktes jag av larmet på mobilen eller ett nytt sms och min reaktion blev då "Men vart tog sms:et jag höll på att skriva vägen?" när jag inte hittar det i Utkast. Ungefär då inser jag att jag drömde att jag skrev sms:et, särskilt som jag inte alls kan minnas vad det var jag skrev om. Jag berättar då detta för Alex i nästa sms och får då svaret:

Yes, a dreamy dream where you sent: alex, i love you! ;)

Vad svarar man på det? Detta fick mig att vakna upp från min halvslummer, men fantasin var inte direkt på högvarv just då. I efterhand har jag kommit på lite olika förslag, till exempel:
Det avvisande: No, I stopped dreaming about you months ago.
Det lekfulla, lite uppmuntrande: Is that what you want me to dream about?

Nu blev det istället bara det mer undvikande Well, we'll never know, i don't remember what i wrote anymore. ;)

Men det jag tänkte var något i stil med "Snälla, dra inte ner mig i det här igen. En gång fick mina känslor för dig mig nästan att bryta upp och lämna det som idag är mitt liv  men då förändrades du och jag kände inte ens att du värderade vår vänskap. Få mig inte nu att vackla i mitt beslut." Och sen kom tårarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar