14 september 2010

Rekryteringsföretag igen

Idag dök det upp två jobb till som åtminstone till titeln lät intressant (sen var de inte intressanta i alla fall vid en närmare titt, men det hör inte till saken). Båda hade samma rekryterare som jobbet jag var på intervju för igår. Då kan jag ju inte söka det? Eller? Det känns lite märkligt när det är så få företag som annonserar ut jobb. Vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det.

Drömjobbet just nu är också hos det rekryteringsföretaget. Tyvärr har jag inte blivit kontaktad angående det jobbet, så jag antar att det nu gått så pass lång tid att det inte blir något. Men samtidigt vill jag ju veta innan jag går vidare med det här andra jobbet, om de nu vill gå vidare med mig. Hade det inte varit samma rekryteringsföretag hade jag nog kunnat ringa och kolla med kontaktpersonen, men det känns som en risk att göra det nu. Han skulle ju mycket väl kunna nämna för sin kollega att jag hellre verkade vilja ha jobbet han ansvarar för än det jobb jag varit på intervju för hos henne. Han är ju mån om att företaget gör "rätt" rekryteringar. Så med tanke på att jag inte blivit kallad på intervju när det gått en månad så är det nog inte värt att riskera det som eventuellt är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar