28 september 2010

Lite överkörd

Min guildledare har ett nedlåtande sätt som hela tiden gör mig irriterad. Samtidigt är det lite svårt att förklara exakt vad det är jag stör mig på, för det är så små saker. Som senaste raiden till exempel, då blev jag vid ett tillfälle irriterad och försökte beklaga mig hos Brian men han verkade inte tycka det var något konstigt.

Det som hände var att inför Valithria var det två druider som frågade i healing-kanalen om de skulle vara healers eller dps i denna fight. Det var mitt ansvar att organisera healingen, men jag var lite osäker och övervägde att fråga guildledaren, men helst inte ville just eftersom jag inte ville få något drygt svar. Medan jag funderade så viskade han mig och sa åt mig att svara i healing-kanalen så då var det tydligen upp till mig i alla fall och jag gjorde så som vi brukar göra, det vill säga sju healers. Båda druiderna går healing och vi är redo att köra.

Lite mer än två minuter efter att jag gett mina instruktioner säger guildledaren "As I was saying, you can go with 3 and prove how extremely well you do it. Based on last time claims." Varför då ens säga åt mig att svara om jag inte har rätt information för att kunna göra det? Hade han inte bara kunnat svara själv och sagt att vi bara skulle ha sex healers istället för sju? Och vaddå "As I was saying", jag läste chatten för att se ifall han verkligen hade sagt något sånt och det hade han inte. Kanske veckan innan när jag inte var där, men absolut inte till mig.

Sedan medan jag höll på att beklaga mig för Brian så hände nästa sak. Nu skulle vi ha åtta healers och jag frågade vilken dps som skulle få heala och svaret blev då lite drygt att det ju inte finns så många alternativ. Men det gjorde det, det fanns två som jag tänkte på, men vid närmare eftertanke fanns det till och med tre. Varför inte bara säga namnet på den person han tänkt sig istället för att svara något drygt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar