23 september 2010

Jobbsökardag

Idag är en jobbsökardag. Äntligen har de senaste veckornas stiltje på jobbfronten brutits. Under denna tid har jag bara sökt ett heltidsjobb och det var dessutom ett ganska ointressant kundtjänstjobb. Att sitta och byta lösenord åt folk är inte direkt drömmen. Men efter en titt på lite olika jobbsidor igår och idag har jag plötsligt åtta jobb att söka, vilket var lite oväntat. Alla jobben är så klart inte jätteintressanta, utan det är lite allt möjligt. Några tidsbegränsade, några deltidsjobb och några tillsvidareanställningar... När det gäller arbetsuppgifter varierar det också, allt från de mindre intressanta, såna som bara ger pengar på kontot medan jag fortsätter söka jobb till drömjobbet. Och däremellan finns jobben som jag inte riktigt tänkt på tidigare som alternativ, men när jag läser annonsen så verkar det helt klart intressant.

Igår fick jag dessutom ett samtal gällande ett av de extrajobb jag har sökt, så jag är fortfarande med i leken där. Fast jag tvivlar på att jag kommer gå hela vägen. Det är ett kvalificerat extrajobb som det vore bra att kunna sätta på CV:t men att ta jobbet skulle krocka med skolan och eventuellt med ett annat jobb jag också söker men ännu inte fått besked om, ett jobb som jag definitivt skulle föredra. Jag har visserligen sagt att jag prioriterar att få ett jobb över att läsa färdigt kursen i skolan, men det känns inte riktigt värt det när det bara gäller jobb i tre veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar