17 september 2010

Missat jobb

Vaknade tidigt i morse med riktigt plågsam huvudvärk och rejält ont i halsen. Nu några timmar senare är huvudvärken tack och lov borta, men halsontet sitter i. Jag har haft känningar av att en förkylning är på gång, mådde lite risigt igår kväll och har haft lite småont i halsen de senaste två dagarna, men inte så farligt och det har försvunnit under dagen. Hade samma några gånger förra veckan också. Men nu i dag kändes det i alla fall som om det var tillräckligt för att stanna hemma från skolan. Det jag inte hade förväntat mig var att jag skulle missa att jobb på grund av det också.

Rekryteraren som jag träffade tidigare i veckan ringde nyss och sa att det urpsrungliga uppdraget inte är aktuellt för de har valt en annan lösning istället (vad är det med alla "vi gillade dig, men jobbet du sökte funkar inte riktigt" som jag fått på tre av fyra intervjuer nu). Istället hade det dykt upp ett annat uppdrag som hon undrade om jag var intresserad av, vilket jag var. När hon frågade om jag kunde komma ner i eftermiddag för en intervju till sa jag att jag var sjuk och föreslog nästa vecka. Men nu visade det sig att det måste ske idag, för jobbet börjar nästa vecka. Och slutar nästa vecka. Dessutom finns det ju en risk att jag är sjuk nästa vecka också om jag är sjuk idag. Så nu ångrar jag lite att jag sa att jag var sjuk, men det var lite för sent att ta tillbaka det.

Det positiva i det hela är i alla fall att hon gillade mig och var beredd att ge mig jobbet. Hon sa att jag kan få nästa liknande jobb istället, vilket ju låter bra, även om jag så klart får se hur det blir... Nu lär de ju känna en annan person nästa vecka som då kanske kommer före mig. Men vi får se. Det är i alla fall ett tecken på att jag gav ett bra intryck under intervjun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar