23 maj 2011

Ett foto

Brian har pratat om att klippa sig och frågade idag om jag föredrar män i kort hår, vilket jag har nämnt tidigare. Tydligen har han bestämt sig för att klippa av håret, något jag verkligen inte har något emot. Dels tycker jag att det är snyggare men det handlar också om stilen. Egentligen tycker jag bara att det är riktigt snygga filmstjärnor som kan komma undan med långt hår som män. Sen ser det ju vuxnare ut också.

Helt plötsligt skickar han en bild på msn och medan den sänds över blir jag nervös… Nervös över att jag inte ska gilla vad jag ser. Jag har frågat efter en bild länge, eller i alla fall påpekat att jag ju inte har fått se hur han ser ut fast han vet hur jag ser ut. Tydligen har han inte vanan att ta många bilder, medan jag får flera hundra av mig själv varje år. För några månader sedan lyckades han ändå leta reda på någon gammal bild från när han var 22 år. Den bilden gjorde mig snarare oroligare för han såg så ung ut och det var något med utseendes som kändes lite konstigt också.

Egentligen är jag inte så ytlig, det är få utseenden jag verkligen inte gillar. Men jag är rädd att han fortfarande ska se för ung ut. Eller på något annat sätt vara fel. Men hur skulle det påverka? Hur mycket betyder utseendet? Kan en person som jag klickar så bra med i text och röst vara helt fel när vi ses?

Överföringen tar sin lilla tid och tankarna hinner flyga i huvudet. Sen kommer den fram och jag klickar upp den. Och det känns bättre. Fyra år har gjort även honom äldre, tack och lov. Han ser bättre ut nu, även om han inte är otroligt snygg. Han är i alla fall inte ful även om den där hårklippningen inte skulle sitta fel. Jag tror att han till och med skulle se ganska bra ut i en kortare frisyr, håret nu känns mest som om det hänger. I alla fall känner jag mig lite lugnad.

Lite intressant att det är jag som är orolig för att han ska vara för ung för mig och se för ung ut. Kanske bara fördomar, men jag föreställer mig att man kunde  tro att det är mannen som oroar sig när kvinnan är äldre. Fast han visste ju redan hur jag såg ut innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar