8 maj 2011

Skönt att få vara själv

- Kan vi inte göra något roligt ikväll istället, tillsammans, frågar Johan på väg hem från stan. Vi har precis ätit lunch tillsammans på en parkbänk i den härliga vårsolen. Frågan är inte konstig, för den har ställts så många gåner förut på dagar då jag har planerat att spela samma kväll. Skillnaden denna gång är att vi inte längre är tillsammans eller bor tillsammans.

Senaste veckan har känslorna gått upp och ner. Att flytta isär är känslosamt och vi har båda två varit väldigt ledsna. I torsdags var jag extra ledsen, kände mig allmänt nere hela dagen och höll på att börja gråta på bussen hem. När han kom över låg vi skavfötters i soffan och pratade. När han började prata om tjejerna han spanat in på datingsajterna kände jag hur tårarna började komma, även om jag höll tillbaka dem ett tag till.

Såna dagar när jag är så ledsen undrar jag om jag är på rätt väg. Borde jag försöka bli tillsammans igen? Är jag helt knäpp som valt detta när vi ändå hade det så pass bra tillsammans? Älskar jag honom fortfarande?

Men de senaste tre dagarna har jag ändå, när vi träffats några timmar, tyckt att det är skönt att få gå hem till mig. Han har frågat mig om jag vill följa med hem eller göra något och då har jag kännt att jag inte vill det. Att det räcker nu. Vad betyder det? Att jag är på rätt väg, även om uppbrottet så klart är svårt? Fast å andra sidan vill kanske de flesta ha lite tid för sig själva, även när de älskar den andre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar