30 maj 2011

Kroppens konstiga reaktioner

Sen vi gjorde slut har min kropp reagerat så konstigt. Jag brukade ha svårt att bli upphetsad. Även om jag tänkte att jag ville hängde kroppen inte riktigt med. Men numera går det utan problem, Även om jag fortfarande tror att p-pillerna ställde till det en gång i tiden måste det även ha varit något annat eftersom alla problem inte slutade när jag slutade med dem. Något i vår relation. Något i mitt huvud.

Det var samma sak med min förra pojkvän, där hade jag också problem med att känna lust när jag kände att jag borde, när jag trodde att jag ville. Och sen när det tog slut kom upphetsningen tillbaka. Ifall jag bytte person, var förälskad igen vore det inte så konstigt, men i båda fallen var det ju min gamla pojkvän jag var med. Varför skulle jag tända mer på honom efter att vi gjort slut? Är det mindre press på mig då? Mindre krav på att jag borde känna lust?

Jag hoppas att jag kan förstå bättre hur jag fungerar nästa gång jag är tillsammans med någon. En viktig del i detta tror jag är att försöka känna efter vad jag vill och inte göra sång jag inte vill. Och att inte ha dåligt samvete när jag själv inte vill.

En annan sak som hänt är att jag reagerar så märkligt ibland när han tar på mina bröst. Jag börjar fnittra och blir obehaglig till mods. Det händer inte alltid, men ibland. Då ber jag honom sluta och tar bort hans händer och han säger åt mig att vara stilla och fortsätter tills jag säger åt med mer skärpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar