4 juli 2011

Klickivriga fingrar

Idag råkade jag trycka på like-knappen på en blogg av misstag så det kom upp på Facebook. Datorn hade hängt sig lite och jag försökte mest få bilden att röra på sig igen. Jag skriver extremt lite på Facebook och vill verkligen inte vidarebefordra länkar på det här sättet.

Jag är ganska bra på att klicka på fel ställe av misstag, även om jag bara råkat göra det på Facebook två gånger. Förra gången lyckades jag klämma in en like på en vän som skrev något om sin döda vän. Snacka om dålig sak att råka klicka fel på. Jag brukar också lyckas stänga tabbar i Firefox av misstag, när jag egentligen vill klicka på själva tabben men råkar klicka på krysset istället.

Men detta fick mig att börja fundera på andra risker med mitt smått okontrollerade klickande. Tänk om jag skulle råka dela denna blog på Facebook… Bara så där genom ett blixtsnabbt felklick och så skulle allt vara förstört. Ärligt talat vet jag inte hur jag skulle dela den, ifall det ens går att göra det så enkelt. Men bara tanken på att jag skulle kunna göra det gör mig helt varm och får mig att skärskåda Facebook för att försäkra mig om att så inte har skett och att lova mig själv att inte vara oförsiktig genom att vara inloggad här samtidigt som på Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar