12 juli 2011

Lite som ett avsked

Johan var över på middag ikväll. Jag var nästan lite nervös inför att träffa honom, ifall han skulle ha tänkt och ändrat sig. En gång förut hade han sagt att han inte skulle kunna tänka sig att försöka igen. Sen hörde han av sig några timmar senare och sa att han hade haft fel. Det gjorde han inte den här gången. Enda gången han antydde något åt det hållet var när han under en kram liksom kved i något sorts olyckligt ljud och när han sa att han inte gillade att Brian skulle komma hit. I övrigt verkade han mest vara intresserad av ungefär samma sak som igår.

Hade han velat ändra på något var det nu han hade haft chansen att åtminstone ta upp det. Men samma sak gäller ju mig. Fast jag gjorde det å andra sidan igår och fick ett svar, även om jag ännu inte vet ifall jag hade velat om han hade velat.

Detta var sista gången jag träffade honom innan Brian kommer hit, så det kändes lite som ett avsked.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar