15 juli 2011

Oväntad förändring

Det är lite lustigt, nästan som om Brian hade läst vad jag skrev om hans utseende förut. Bara lustigt för att jag vet att han inte har gjort det, hade han läst hade det varit ganska hemskt.

Det visade sig att min tanke om att hans jeans såg ut som om de skulle passat bättre om han hade vägt tio kilo mer visade sig stämma helt och hållet. Tydligen har han gått ner precis så mycket senaste halvåret, det hade jag ingen aning om. Nu vore det bara trevligt ifall vi båda två lyckades gå ner tio kilo till var.

Helt plötsligt verkar han ha blivit mer intresserad av vad han har på sig, trots att han förut sa att han var helt ointresserad. Han har köpt flera par nya jeans, nya tröjor och igår skickade han mig en bild på ett par riktigt snygga skor som han hade köpt. Han tyckte att han behövde några ordentliga skor, och det kan jag inte annat än hålla med om, för de gamla slitna gympaskorna han hade när vi träffades var inte särskilt fina.

Jag frågade vad som orsakat förändringen och han sa att han brydde sig mer nu när han har mig. Att han eventuellt ska träffa min familj gjorde också att han ville ge ett bra intryck och då också började tänka på vad han har på sig. Lite märkligt att han inte gjorde detta innan vi träffades dock, man kunde ju tro att han ville göra så bra intryck som möjligt första gången vi sågs istället för att vänta till andra.

På det stora hela är jag positivt inställd. Varken han eller jag kommer någonsin bli otroligt intresserade av mode och följa det senaste modet. Jag tycker till och med att en hel del trender är ganska fula. Men ett grundläggande intresse för att se någorlunda snygg ut tycker jag bara är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar