16 juni 2011

Anställningstrygghet

En vanlig fråga när jag har berättat om mitt dilemma är vilket alternativ som innebär bäst anställningstrygghet. Det hade jag inte ens reflekterat över själv. Går det dåligt för mitt affärsområde sitter jag löst både som fastanställd och konsult kan jag tänka mig. Min konsultchef verkar tro att det är lätt att sälja mig till andra uppdrag, men jag vet inte... Som fastanställd på uppdragsföretaget är jag verkligen sist in eftersom de mest ägnar sig åt internrekryteringar. Så även såna som varit kortare tid än jag på avdelningen har ändå jobbat inom företaget i ett antal år.

Fast just denna fråga är nog inte viktigast när det gäller vad jag ska göra. Jag ser det inte som någon risk att verksamheten läggs ner på länge och om det skulle hända har jag bra mycket mer erfarenhet och borde kunna hitta något annat. Numera är jag ju inte ens bunden till staden jag bor i när jag söker jobb. Går saker och ting bra med Brian är jag inte ens bunden till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar