6 juni 2011

Seg och obeslutsam även på andra områden

Äntligen! Jag har köpt ett laptopfodral till min nya men tyvärr inte längre så fina dator. Detta köp illustrerar några av mina dåliga egenskaper, nämligen seghet och obeslutsamhet. När datorn precis var ny var jag helt uppe i att jag måste köpa ett nytt laptopfodral eftersom min gamla dator var mindre.

Först var det jättesvårt att hitta. Jag visste inte riktigt hur jag skulle leta och till och med google-sökningen misslyckades för jag sökte på fel ord. Sen efter ett tag när jag gjorde ett nytt försök kom jag på det "rätt" ord, nämligen laptopfodral, och sökresultaten trillade in. Nu i efterhand verkar det ganska självklart, men av någon anledning sökte jag på andra ord först.

Här kickade min beslutsångest in. Dels ville jag ha ett särskilt slags material och det är svårt att se på nätet ifall det är sånt eller bara vanligt när båda kallas neopren. Men till slut samlade jag en lista med olika alternativ och tänkte att jag skulle köpa jättesnart. Tog också en vända på stan med en vän för att se hur några av fodralen såg ut och kunde på så sätt utesluta några medan några andra kom in på listan.

Efter detta borde jag ha kunnat välja. Det stod mellan en lite dyrare i rätt material men fel färg som jag hittat i en Apple-affär i Stockholm, en jätteröd från Aldora som jag nog tyckte var finast och nästan likadan i svart men mycket billigare från ilovemylaptop.se. Men jag valde aldrig och tiden tickade på.

Idag, några månader senare stod det fortfarande mellan samma tre, bortsett från att Apple diskvalificerade sig genom att den jag ville ha inte var lätt att hitta på deras hemsida. Röd färg känns lite väl lysande, även om den är fin. Jag lämnar ibland datorn obevakad i min väska när jag är ute och reser och då är det bättre att ha en mer diskret färg. Återstod gjorde alltså den mer enkla svartare.

Så nu sitter jag här och är jävligt irriterad över att det är märken i hörnet på laptopen, både i locket och själva datordelen. Så störande! Varför kunde jag inte bara ha tagit mig själv i kragen och köpt fodralet tidigare? Jag vet inte om det hade hjälpt, för jag har ingen som helst aning om hur det uppstod. Men att frakta datorn oskyddad i helgen hade säkert något med det att göra.

Slutresultatet blir nu istället att jag sitter här med ett fint laptopfodral och en skrapad dator istället för en oskrapad dator. Så onödigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar