13 juni 2011

Hur länge blir jag kvar?

Vanligtvis är jag som vem som helst av kollegorna. Häromdagen påmindes jag om att jag är konsult och inte är anställd här på företaget.

Under ett möte med min konsultenhetschef kom ämnet om mitt nuvarande uppdrags varaktighet upp och hon sa att uppdragsgivaren inte hade kunnat säga ännu om det ska förlängas när det gått ett år. Efter semestern skulle vi se om det fanns mer information om det, men då troligast  börja leta efter ett nytt uppdrag. Just det där att hon säger ”troligast börja leta nytt uppdrag”... Jag vill ju inte det. Jag vill stanna kvar här. Det är nu jag har börjat komma in i arbetet, även om jag fortfarande har en hel del att lära. Det funkar att utföra det som förväntas av mig, men jag ville ju bli så mycket bättre.

Jag är en sån som vill fördjupa mig och känna mig riktigt bra på det jag gör. Än så länge känns det som om jag inte har kommit ner på djupet ännu, att jag skulle kunna göra så mycket mer om jag fick chansen. Sen föredrar jag också att inte hela tiden slängas in i nya sociala sammanhang. Det tar ett tag för mig att lära känna folk och jag föredrar varaktiga relationer framför att känna många ytligt.

Jag hade sett det lite som att jag skulle vara här riktigt länge. Åtminstone ett år, men troligtvis längre. Vid intervjun med min uppdragsgivare framgick det att de i första hand letade efter personer som på sikt vill bli projektledare. Han verkade nöjd med att jag hade sådana ambitioner, gav mig intrycket av att det fanns möjlighet att utvecklas här inom organisationen. Jag hoppas fortfarande på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar