19 juni 2011

Beslutet

Så nu sitter jag här… Kvällen innan den stora dagen då beslutet ska tas. Eller i alla fall börja gälla, för egentligen har jag ju redan bestämt mig. Egentligen bestämde jag mig nog med en gång.

Jag är nog en dålig konsult. Mycket av det jag skrev i Varför jag inte ville bli konsult stämmer även idag. Men på ett sätt gillar jag ändå att vara anställd vid ett konsultföretag. Det ger en intressant och trevlig kontaktyta att träffa andra människor som är mer i min egen ålder och det verkar finnas bättre möjlighet till kompetensutveckling. Dessutom, även om jag just nu är nöjd med mitt uppdrag och vill stanna kvar här är anställningen som konsult ändå en språngbräda till nya platser när jag skulle vilja det.

Men ändå… I valet mellan det jag gör varje dag, dem jag är med varje dag och arbetsgivaren som sitter på andra sidan stan och som jag har väldigt lite kontakt med väljer jag det dagliga. Jag föredrar att fördjupa mig där jag är, bli bra på det och för att sedan gå vidare. Den avdelning jag är på nu ger nog också bra utvecklingsmöjligheter. Så det får bli mitt val, även om det gör mig ledsen. Även om det inte var det jag ville ännu. Men det jag ville fanns inte som alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar